pieniadz.pl

Menu, które wzmocni Twój organizm zimą

piątek, 30-11-2012 godz. 10:10

Dieta - zdrowe produkty spożywcze na zimowe dni
Wielu mężczyznom dieta kojarzy się z drakońskimi zasadami, które zabraniają spożywania ulubionych potraw w imię walki ze zbędnymi kilogramami. Delikatnie mówiąc, jest to dość ograniczone podejście. Odpowiednio ułożony jadłospis ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, a jego skutki nie dotykają jedynie sylwetki. Dzięki odpowiednim produktom w naszym menu możemy poprawić naszą kondycję, wyglądać lepiej i unikać chorób. To ma również wpływ na nasz portfel, bo choroby zazwyczaj wiążą się ze sporą inwestycją w lekarstwa. Jak powinien wyglądać taki jadłospis na zimę?
Przede wszystkim w naszej kuchni powinno się znaleźć miejsce na pomarańcze. Tych owoców nigdy za dużo! Bogate źródło witaminy C pomaga w budowaniu naszej odporności i zagrożenie przeziębieniem czy kaszlem staje się już mniejsze. Ponadto jest to o wiele lepsze dla naszego organizmu, niż dostarczanie tego składnika przy pomocy tabletek.

Wielu z nas uwielbia urozmaicać czas picia piwka za pomocą orzeszków solonych. Ten produkt powinien jednak towarzyszyć nam znacznie częściej i niekoniecznie w towarzystwie małego, jasnego. Ponadto warto do swojej diety włączyć także orzeszki ziemne. Dzięki temu dostarczymy swojemu organizmowi między innymi kwasów oleinowych, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Ponadto są doskonałym źródłem magnezu, potasu, żelaza i cynku. Orzeszki dostarczają także białka!

W sytuacji, w której zmarznięci wracamy do domu, często marzymy o jakimś posiłku, który bardzo szybko nas rozgrzeje. W takiej sytuacji idealnie sprawdza się rosół z kurczaka i sądzą tak nie tylko nasze babcie. Wspaniałe właściwości tej właśnie zupy potwierdzili także naukowcy! Czego więc możemy oczekiwać od rosołu domowej roboty? Przede wszystkim rozgrzewa nasze ciało, ale także poprawia pracę naszego układu odpornościowego. W efekcie jest doskonałym środkiem zapobiegającym grypie czy przeziębieniu. To jednak nie wszystko. Jeśli męczy Was katar, to także powinniście zaserwować sobie ciepły rosół. To dlatego, że działanie jego pary można porównać do zabiegu inhalacyjnego. W przypadku problemów z bólem gardła, ta zupa również doskonale się sprawdza.

Gdy odpoczęliśmy już po ciepłym rosole, trzeba zdecydować się na jakiś podwieczorek. Z naszej strony proponujemy kiwi. Ten owoc, podobnie jak pomarańcze, również jest doskonałym źródłem witaminy C. Jak bardzo doskonałym? Otóż badania naukowców wykazały, że jedno kiwi zapewnia nam dzienne zapotrzebowanie na ten składnik. Nie trzeba chyba nikomu mówić, jak ważna zimą jest witamina C. Ponadto zalicza się go do grupy superfood, do której należą produkty o ponadprzeciętnych walorach odżywczych. Czemu kiwi zawdzięcza takie wyróżnienie? Otóż oprócz wspomnianej witaminy C, w tym owocu znajdziemy również witaminę E i K, potas, kwas foliowy, magnez, wapń oraz błonnik.

Warto także zadbać o spożywanie marchwi, która jest prawdziwą bombą witaminową. Co takiego w sobie zawiera? Otóż znajdziemy w niej między innymi witaminę B, C, D, E, K oraz karoten.

Jeśli chodzi natomiast o coś do picia, polecamy kakao. Kubek tego gorącego napoju nie tylko daje przyjemne uczucie w żołądku. Ma on również dobry wpływ na nasze zdrowie. Przede wszystkim kakao jest bogate we flawonoidy, co wpływa pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy.

Dodaj komentarz

Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub .

Komentarze:

Brak komentarzy do Menu, które wzmocni Twój organizm zimą.

Podobne

Kursy walut 2019-09-13

+ więcej
  • EUR euro 4,3396 -0,01%  -0,04gr
  • USD dolar 3,9120 -0,61%  -2,42gr
  • GBP funt 4,8705 +0,43%  +2,08gr
  • CHF frank 3,9608 -0,33%  -1,30gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm